Zapraszamy na wykład w czwartek 19 marca, godz. 18.00 , Beautiful Tube, wstęp wolny.
„Odrodzone po przeszło stu latach niewoli państwo polskie potrzebowało zarówno spójnej polityki historycznej, jak i mechanizmów wytwarzania pamięci kulturowej ciągle bardziej fantazmatycznego niż realnego narodu. Te wykształcały się także w architekturze, która nierzadko zyskiwała charakter miejsca pamięci, jak również stawała się ramą dla aktów performatywnych narodowego dyskursu bio-władzy. Podczas wykładu zaprezentowane zostaną najciekawsze założenia architektoniczne (oraz architektoniczno-krajobrazowe) z okresu dwudziestolecia międzywojennego, w które wpisana została rola wytwarzania pamięci i społecznego jej ucieleśniania.”
Wojciech Szymański
doktor nauk humanistycznych w zakresie historii sztuki. Adiunkt w Zakładzie Historii Sztuki Nowoczesnej w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Niezależny kurator i krytyk sztuki; członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA, autorem kilkudziesięciu tekstów naukowych i krytycznych, kurator kilkunastu wystaw zbiorowych i indywidualnych oraz projektów artystycznych. Współpracował z wieloma wybitnymi artystami i artystkami, m.in. z Martą Deskur, Janiną Kraupe-Świderską, Pauliną Ołowską, Joanną Rajkowską, Karolem Radziszewskim, Łukaszem Skąpskim. Aktualnie w ramach grantu podoktorskiego przyznanego przez Narodowe Centrum Nauki prowadzi badania nad wizualnością i pamięcią I wojny światowej pt. Obrazy (z) Wielkiej Wojny. Sposoby reprezentacji Wielkiej Wojny 1914–1918 w sztuce w Polsce Organizatorem wykładu jest: Koło Naukowe Studentów Historii Sztuki