Startujemy z kolejną edycją programu Być jak architekt/ka. Już po raz czwarty porozmawiamy z młodymi odbiorcami architektury o jej roli we współczesnym świecie. Zajrzymy do pięciu pracowni architektonicznych w trzech miastach w Polsce.
Misją Instytutu jest upowszechnianie i popularyzowanie wiedzy dotyczącej architektury i urbanistyki. Zależy nam na tym, aby od najmłodszych lat wspierać rozwój oraz kształtować świadomość dzieci i młodzieży w tych dziedzinach. Architektura otacza nas i towarzyszy nam przez całe życie. Obcujemy z nią i w niej dorastamy, dlatego jednym z najbardziej istotnych obszarów naszej działalności jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
Program edukacyjny Być jak architekt/ka ma na celu poznanie pracy architektów. Kim są, czym się zajmowali kiedyś, a czym zajmują się obecnie? Jakie zadania stawia im społeczeństwo (w tym również najmłodsi)? Jak powstają domy, szkoły, ulice czy place? Jak najśmielsze pomysły o domach i miastach XXI wieku materializują się w rzeczywistość? Czy są odpowiedzialni za losy naszej planety?
Na te i inne pytania szukamy odpowiedzi w pracowniach architektonicznych. Podczas spotkań rozmawiamy o tym, jak rozumieć, cieszyć się architekturą oraz w jaki sposób można przyczyniać się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Więcej https://niaiu.pl/2023/02/pracownie-architektoniczne-otwieraja-sie-dla-szkol-rusza-4-edycja-programu-byc-jak-architekt-ka/