Spotkanie ze Zbigniewem Maćkowem w ramach CreativeMorningsWRO pt.: „Beyond”. Beyond w języku angielskim oznacza „dalej, poza, nad i ponad”. Organizatorzy CreativeMornings, zastanawiając się nad wyborem kolejnego z gości, szukali wspólnego mianownika dla tych czterech określeń. Architektura świetnie sprawdza się w tej roli.
Gość kwietniowego CreativeMornings mówi o niej, że to osobny język. Nazywa ją skomplikowaną siatką kodów i znaczeń, która opisuje cywilizację, kulturę, relacje społeczne, tożsamość, jakość życia, czy miejsca, którymi codziennie nasiąkamy. Zauważa także, że przestaliśmy rozmawiać o architekturze, że traktujemy mieszkania jak każdy inny produkt – odkurzacz czy margarynę.
- Nie doceniamy wartości architektonicznego dziedzictwa - niemieckiego modernizmu i dorobku powojennego naszych mistrzów. Mówimy na to: „szary PRL” – twierdzi.
A przecież architektura fantastyczny temat do codziennych rozmów - inspiruje, otacza nas, opisuje historie, utrudnia/ułatwia nasze codzienne życie, budzi kontrowersje lub zachwyca. Architektura potrzebuje by o niej mówić i dyskutować. Na taką rozmowę zapraszamy 14 kwietnia o godz. 9.00.
Naszym kwietniowym gościem będzie architekt Zbigniew Maćków. Jego działająca od 1995 Maćków Pracownia Projektowa stoi realizacjami m.in. przebudowę Renomy, Hali Sportowej w Bytomiu, wrocławskiego Węzła Przesiadkowego, biurowców Green Day, Silver Tower, osiedla Kurkowa 14.
Gość CreativeMornings to także laureat m.in.: Honorowej Nagrody SARP Wrocław, ‘Życie w Architekturze’, nominacji do Nagrody Polityki, Złotego Medalu Biennale Leonardo, finalista WAF, shortlisted w Mies van der Rohe Award, budynek roku SARP, ‘Piękny Wrocław’. Zbigniew Maćków jest również współinicjatorem Projektu Nowe Żerniki (WUWA 2). Był także kuratorem odpowiedzialnym za architekturę w ramach ESK Wrocław 2016. Był także wykładowcą na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Solvay Brussels School.
Czym jest CreativeMornings?
To inicjatywa, której historia sięga 2008 roku. Właśnie wtedy w Nowym Jorku odbyło się pierwsze spotkanie dla osób zainteresowanych szeroko pojętą kreatywnością. Pomysł był prosty: raz w miesiącu w wybranym miejscu organizowano śniadanie, które swoją obecnością uświetniał ciekawy przedstawiciel kultury.
Przy dobrej kawie, w przyjaznej atmosferze i otoczeniu złaknionych inspiracji ludzi można było otwarcie porozmawiać z przedstawicielami kultury. CreativeMornings to okazja, by dowiedzieć się więcej o rzeczach, o jakich często nie ma się z kim zamienić słowa, i zainspirować się na tyle, by samemu stać się źródłem dobrych pomysłów dla innych. Idea tak prosta i jednocześnie tak ambitna okazała się strzałem w dziesiątkę. Wkrótce kolejne miasta na całym świecie podchwyciły koncepcję organizowania ciekawych spotkań z inspirującymi bohaterami przy wsparciu lokalnych sponsorów.
Spotkania CreativeMornings to inicjatywa wspierana zarówno przez partnerów globalnych, takich jak: Shutterstock, Wix i MailChimp, jak i lokalnych w Polsce: firmy Brand Voice i Grupę Me & My Friends. Organizatorzy zapraszają do współpracy wszystkich chętnych wolontariuszy, partnerów i sponsorów mogących pomóc w przygotowaniu spotkań i tym samym budowaniu marki CreativeMornings we Wrocławiu.
Udział w evencie może wziąć każdy, wystarczy zarezerwować miejsce na stronie http://bit.ly/2nipKYv. Zapisy rozpoczynają się w poniedziałek 10 marca o godz. 11:00. Wstęp jest bezpłatny.
Agenda na 14 kwietnia 2017 (piątek):
9:00 – 9:30 rejestracja i śniadanie
9:30 - 9:40 – rozpoczęcie, powitanie
9:40 - 10:00 – wystąpienie Zbigniewa Maćkowa
10:00 - 10:15 – pytania od publiczności i zakończenie (można wracać do pracy)
Miejsce: Dom Handlowy Renoma, ul. Świdnicka 40, Wrocław.
Link do wydarzenia na Facebooku: http://bit.ly/2osyTCp
Więcej informacji na temat CreativeMornings Wrocław można znaleźć na:
https://creativemornings.com/cities/wro
https://www.facebook.com/cmwro
https://www.instagram.com/CM_WRO/
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: TVP Kultura, Madame, Wroclaw.pl, Akademickie Radio Luz, TuWroclaw.com.